بانک جامع اطلاعاتی مفاخر حوزه خراسان راه اندازی می شود

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان ضمن تاکید بر شناسایی این دسته از طلاب از طریق مدیران مدارس، از راه اندازی بانک جامع اطلاعات مفاخر این حوزه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام و المسلمین حمید ایزدی در اجلاس مدیران مدارس حوزه علمیه خراسان بیان کرد: مرکز نخبگان و استعدادهای برتر این حوزه در سه عرصه شناسایی استعدادهای برتر ، شناسایی نخبگان، حمایت و ساماندهی استعدادهای برتر نخبگان و معرفی مفاخر حوزه خراسان فعالیت می کند.

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه به این منظور بخش ویژه ای برای شناسایی و تجلیل از مفاخر در نظر گرفته شده که کارهای مقدماتی آن در حال انجام است، افزود: مدارس علمیه با معرفی مفاخر عرصه بین الملی، ملی، استان و شهرستان، ما را در تکمیل بانک اطلاعاتی مفاخر حوزه علمیه خراسان کمک کنند تا بتوانیم بانک جامع شناسایی ایشان را تهیه کنیم.

وی ابراز کرد: این مرکز کار خود را در بخش شناسایی استعدادهای برتر در عرصه های آموزشی و پژوهشی، تبلیغ، اخلاق و تهذیب و مدیریت شروع کرده است و تاکنون در دو عرصه آموزشی و پژوهشی حدود 750 نفر از طلاب شناسایی شدند و امسال در بخش تبلیغ برای اولین بار شناسایی مجتهدین برتر تبلیغی را در انجام داده است.

حجت الاسلام و المسلمین ایزدی گفت: در عرصه مدیریت و شناسایی استعدادهای اخلاق و تهذیب کاری صورت نگرفته اما از جمله برنامه هایی است که در سال 1401 به این مقوله نیز ورود خواهیم کرد.

وی افزود: شناسایی استعدادهای برتر گاهی از طریق فراخوان های عمومی انجام و اطلاعیه ای از مرکز استعدادهای برتر و نخبگان حوزه صادر می شد اما ما با تغییر رویکرد، برای شناسایی استعدادهای برتر از مدیر مدرسه علمیه استعلام می گیریم چرا که این مدیران بیشترین ارتباط را با طلاب دارند لذا برای شناسایی استعداد ها و نخبگان حوزوی باید از مدیران مدارس کمک گرفت.

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: از برنامه های آتی ما در سال جاری همین خواهد بود که علاوه بر فراخوان عمومی در جهت شناسایی عرصه هایی که ذکر شد، به تمام مدارس علمیه مراجعه و هر مدرسه را به صورت ویژه نسبت به عرصه های مختلف بررسی خواهیم کرد که به طور مثال از مدرسه سلیمانیه آغاز کردیم و در خصوص عرصه آموزشی مصاحبه هایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه با کمک اساتید و مدیران مدارس علمیه شناسایی مجتهدین برتر صورت خواهد گرفت، افزود: این مرکز صرفا در شناسایی متوقف نمی شود بلکه شناسایی استعدادهای برتر و نخبگان مرحله آغازین و مرحله اول است و حفظ و همچنین اقتدار این نخبگان و استعدادهای برتر از اولویت های ما است که در برنامه های خود گنجانده ایم و در سال آینده اجرا خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *